Последно посещение: Пон Окт 23, 2017 2:39 am Дата и час: Пон Окт 23, 2017 2:39 am




 [ 14 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2
Филми, които оставят следи... 
Автор Съобщение
Site Admin
Site Admin
Аватар

Регистриран на: Чет Дек 18, 2008 6:21 pm
Мнения: 336
(View: Всички /В темата)

Мнение Re: Филми, които оставят следи...


House of D (2004)


За да оправи отношенията със съпругата си и 13-годишния си син, Том Уоршоу (Духовни) се връща към събития от собственото си детство в Ню Йорк през далечната 1973 година, когато най-добрите му приятели са умствено изостаналият чистач Папас (Уилямс) и една затворничка (Ерика Баду).Изпълнен както със забавни, така и с трогателни моменти, „Затворът на миналото„ несъмнено ще докосне сърцата ви.


Или поне така пише в резюмето... постничко е на фона на страхооооотния Дейвид Духовни, носещ невероятен сантимент и подплътен със егати саундтрака благ!




Вто Фев 01, 2011 10:27 am Профил Facebook Сенат Гласът на блогъра
Princess
Princess
Аватар

Регистриран на: Пон Авг 03, 2009 9:12 am
Мнения: 1640
(View: Всички /В темата)

Мнение Re: Филми, които оставят следи...
Мамут


Mammoth


Швеция-Дания-Германия, 2009, 125 мин.


Режисьор: Лукас Мудисон


В ролите: Гаел Гарсия Бернал, Мишел Уилямс, Томас Маккарти, Марифе Несесито








„Мамут” е завръщането на Лукас Мудисон към доброто кино, след бруталния „Дупка в сърцето” и експеримента „Контейнер”.


За първи път режисьорът работи с утвърдени актьорски имена – Гаел Гарсия Бернал, Мишел Уилямс и Томас Маккарти. Като цяло изборът на актьорите е много по-различен от този, който сме свикнали да виждаме във филмите на режисьора. В екипа преобладават имената на непрофесионалисти или начинаещи актьори. Действието също е ситуирано в среда, нехарактерна за Мудисон – мегаполиса Ню Йорк, плажовете на Тайланд и гетата на Филипините. Целият филм е някак чужд на предишните във филмографията на режисьора.
„Мамут” е някак по-космополитен, по-достъпен за публиката от цял свят. Ако не си прочел началните надписи, едва ли би се досетил, че става въпрос за филм на
европейски режисьор. Явно Мудисон умишлено е търсил един по-близък контакт със зрителите, след прекалено личния „Контейнер”.






„Мамут” е един истински глобален проект, ако съдим по екипа, който го е създал. Шведски режисьор, мексиканец и американка в главните роли, филипинци и тайландци в поддържащите, датчанин зад камерата, поляк на монтажната маса и британска група – „Лейдитрон” с български вокал за озвучаването – Мира Аройо.


Гаел Гарсия Бернал е блестящ в ролята на американски бизнесмен, който заминава за Тайланд, за да сключи поредната успешна сделка, но чувства, че това е мястото, където поне за седмица може да промени живота си. Девствени плажове, местни красавици, евтин алкохол – добра предпоставка за прегрешения.


Мишел Уилямс е в ролята на депресираната съпруга на бизнесмена, която се опитва да преодолее неговата липса с непрекъснати дежурства в болницата, в която работи. В крайна сметка това само повече я изнервя и води до едно отчуждение към собствената й дъщеря и фатален край за нечий син, попаднал на операционната й маса.


Филипинската актриса Марифе Несесито за първи път участва в голям проект, но по никакъв начин не отстъпва на звездите във филма. В ролята на семейната помощница, Несесито показва впечатляващ диапазон от чувства, като се започне от радостта, която изпитва докато учи на филипински дъщерята на „господарите” и се стигне до мъката, когато разбира, че докато се грижи за нечия дъщеря, губи своите собствени деца.






Темата за самотата през цялото време съпътства действието и тежи върху зрителите. Бизнесменът е самотен, защото вместо да бъде със семейството си, трябва непрестанно да пътува, за да рекламира продуктите си. Съпругата му е самотна, защото не може да го последва, в същото време е прекалено ангажирана в работата си, за да обръща достатъчно внимание на дъщеря си. Дъщерята от своя страна търси близостта на прислужницата, защото очевидно няма да намери такава при родителите си. Прислужницата е самотна, защото трябва да работи в чужда държава, за да осигури по-добър живот на децата си. Дори проститутката е самотна, защото вместо да се грижи за бебето си е принудена да изкарва пари, за да го изхрани.


На тези сиви краски, Мудисон противопоставя колоритните пейзажи от безкрайните пясъчни ивици на Тайландското крайбрежие.


И точно този сблъсък на града с дивата природа, води до обрат в живота младия бизнесмен. Природата е тази, която му помага да осъзнае какво губи. Губи своята идентичност, губи своето семейство, погубва живота си.


Светлите тонове в края на филма наистина са необходими. След цялото нагнетяване, отчуждение и страдание, финалът оставя едно усещане за възмездие, за справедливост, едно чувство на удовлетвореност от това, че си изгледал един добър филм.




Здравко Григоров

_________________
Имай смелост да си служиш със собствения разум.


Пет Фев 18, 2011 9:14 am Профил
Princess
Princess
Аватар

Регистриран на: Пон Авг 03, 2009 9:12 am
Мнения: 1640
(View: Всички /В темата)

Мнение Re: Филми, които оставят следи...

_________________
Имай смелост да си служиш със собствения разум.


Сря Апр 13, 2011 8:02 am Профил
Princess
Princess
Аватар

Регистриран на: Пон Авг 03, 2009 9:12 am
Мнения: 1640
(View: Всички /В темата)

Мнение Re: Филми, които оставят следи...
Завръщане в Брайдсхед



В Брайдсхед всичко има своята цена - привилегии, амбиции, желания. Само любовта не е под властта на никого. Религията е силата на безсилните.
РОМАНЪТ НА ИВЛИН УО
История за забранена любов и изгубена невинност сред висшето общество на Англия в спомените на капитан Чарлс Райдър, настанен в замъка Брайдсхед по време на Втората световна война. Това е неговото ЗАВРЪЩАНЕ в годините назад. Брайдсхед е мястото на неговите спомени от младостта и съзряването, любовта, вярата и страданието...Един художник без пари и семейство е приет в дома на католиците от аристократичната фамилия Флайт и особено от техните син и дъщеря - Себастиян и Джулия Флайт. Няма задоволени в любовна история, в която съдбовните решения се взимат от майката на влюбената жена, нещо повече, когато тя е майка и на двамата влюбени и вярва, че защитава безсмъртието на техните души. Това е дилемата в шедьовъра на Ивлин Уо.

Чарлс Райдър: "Ако ме попитате сега кой съм аз, единственият отговор, който бих могъл да кажа със сигурност е само моето име: Чарлз Райдър. За останалото: моята любов, омраза, дълбоки желания, вече не мога да знам дали тези емоции са мои собствени или откраднати от тези, на които толкова отчаяно исках да принадлежа. Едно чувство завинаги остава мое. Самотно между заимстваните и употребените, чисто като вярата, с която все още летя: ВИНАТА!"

Драма.
Великобритания, Италия, Мароко, 2008г., 133 мин.

Режисьор Джулиан Джаралд
В ролите: Ема Томпсън, Бен Уишоу, Матю Гуди, Хейли Атуел, Грета Скаки, Майкъл Гембън, Томас Морисан, Ан Маделей и др.

ЕКРАНИЗАЦИЯТА:
За сцените в Оксфорд участват истински оксфордски студенти.
Заснет през лятото на 2007, рекордно дъждовно лято в история на Англия, филмът има трудности - през целия период екипът се бори с наводненията на всяко място, дори и във Венеция.
Дейвид Йейтс е бил първоначалният избор за режисьор на тази екранзация, но ангажимент с "Хари Потър" го принуждава да отстъпи
мястото си. В този проект кастингът е предвиждал Пол Бетани, Дженифър Конъли и Джъд Лоу съответно за ролите на Чарлз, Джулия и Себастиян.Предвиден е бил и Чатсуърд хауз в Дербишир за естествен декор на Брайдсхед. Всъщност Касъл Хауард приютява Брайдсхед в този филм, както и в популярния английски сериал от 1981 с Джеръми Айрънс в ролята на Чарлс Райдър.

ФИЛМЪТ:
Двама младежи се срещат в Оксфорд. Чарлс Райдър, чийто баща предпочита да играе шах със себе и Себастиян Флайт, потомък на богат аритократичен род, чийто баща легално живее с любовницата си във Венеция, докато съпругата му - лейди Марчмейн управлява имението и живота на децата си със скиптъра на католицизма в протестантска Англия.

Историята е разказана в ретроспекция от Чарлс Райдър - сега известен художник, гост на следвоенния кораб Атлантик. На борда среща Джулия Мотрам, в която е бил влюбен по времето между двете войни, когато тя е била Джулия Флайт. Това, че преди нея е имало и други чувства - с брат й Себастиян - е голямото усложнение. Това, че Райдър е бил момче от средната класа, увлечено по цялото семейство - наследствената им титла Марчмейн, тяхното богатство, история, имението Брайдсхед - е причината и стълбата към всичко, което ще последва.
Чарлс Райдър и Себастиян Флайт се срещат през един летен уикенд и изграждат силна платонична връзка до една нерешителна, но страстна целувка. Скоро пристига лейди Джулия, сестрата на Себастиян и през един следващ уикенд във Венеция, тя и Чарлз се влюбват. Себастиян е съкрушен, когато разбира. Той е ослепителен, остроумен, интелигентен, красив, центърът на гей-кръга. Чарлс не е неговия тип, дори не е гей, но точно това е предизвикателството за Себастиян. И той го взима под крилото си. Но не очаква любовта да се обърне към сестра му Джулия. Съкрушен и потенциално пристен към алкохола, Себастиян много бързо прогресира в себеунищожението си с хашиш и опиум в Мароко - младежкото съвършенство се преобразява в ужасна карикатура. В центъра на всичко това е лейди Марчмейн /превъзходна роля на Ема Томпсън/. Относно склонностите на сина си, тя не е убедена в греховността им. За любовта на дъщеря си към Чарлс дава да се разбере, че не класовото различие е проблемът, а религията - Райдър е атеист, докато родът Марчмейн са били "римокатолици от незапомнени времена". Тази религиозна тема е много близка за Ивлин Уо, който е прероден католик, силно впечатлен от разделението между католици и протестанти - социално и религиозно. Католицизмът веднъж е бил наказуем със смърт в Англия и, без съмнение, скрит на свещено място някъде в стените на Брайдсхед. Лейди Марчмейн /и Джулия/ не са случайни католици, те вярват твърдо в догмите на църквата и прокобата над всяко непокръстено дете, лишено от Божия знак. Ако Чарлс не се откаже от своя атеизъм, ще загуби Джулия, но не и преди да се превърне в посланик на Себастиян пред лейди Марчмейн /една от най-забележителните сцени във филма/.
В тази история има двама странни бащи. Лорд Марчмейн, официално женен, който живее в изгнание във венециански дворец със своята любовница Кора /Грета Скаки/. Бащата на Чарлс е отдаден на забрава в своя лондонски дом, отявлен ексцентрик, който, очевидно, предпочита повече да играе шах със себе си, отколкото да се интересува от своя син. Много Дикенсов герой, както и самият Чарлс.

Любовта не е под контрол и това е краят на играта на светски обноски и религиозни табута, за да започне друга - опасна за непривилегированите....

Елегантно изображение и впечатляваща актьорска игра в наситено с обекти действие за кратко време - добър пример за възстановка на епохата в британска драма, близка до стила на Мърчант-Айвъри.

Автор: Златна Романова


_________________
Имай смелост да си служиш със собствения разум.


Сря Юли 06, 2011 8:20 am Профил
 [ 14 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2


Кой е на линия

Регистрирани потребители: CommonCrawl [Bot]


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Иди на:  
Powered by phpBB , Almsamim WYSIWYG © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: Ioan Arnaudov