
Станишев дал 20 млн.за еврейските пиари?
 |
На изборите БСП беше “съсечена”
|
Поне 20 млн. лв. е прибрала израелската фирма GCS Issue Consulting от предизборната кампания на БСП с клиповете с брадвата, заради която социалисти искат оставката на Станишев от лидерския пост.
И управителят на фирмата Тал Зилберщайн, и шефката на пресцентъра на “Позитано” Жанет Пашалиева признават в пресата, че заплащането е уговорено според резултатите от изборите. На прост език това означава, че се плаща на спечелен глас за партията. Това е нормалната практика по света между другото. Никой не го обяснява публично, за да не ужаси електората със сметката. Ето каква е тя, според източниците на “ШОУ”. 748 147 гласа спечели Коалиция за България на парламентарните избори според официалните данни на Централната избирателна комисия. Между 15 и 18 евро на спечелен глас е тарифата на PR-фирмата. Това прави между 11 222 205 евро и 13 466 646 евро. Или между 20 827 626 и 24 993 152 лв.
Фирмата е консултирала соцпартията и на евроизборите. Там БСП спечели 476 618 гласа. По минималната тарифа това прави 7 149 270 евро или 13 268 544 лв. Ако теглим чертата,сумата за двата вота се очертава над 34 млн. лв. по ниската тарифа.
Направени са отстъпки, но Зилберщайн не се е съгласил на по-малко от 20 млн. лв., смятат информаторите ни. На колко ще се закръгли числото ако прибавим парите за излъчване на клиповете на столетницата по няколко пъти на вечер в най-гледаното време на трите национални телевизии, не ни се мисли.
Има обаче нещо още по-ужасяващо. Ако БСП бе победила в изборите, спечелвайки над 1,7 млн. гласа, както обещавали пиарите, те са щели да приберат два пъти повече пари плюс бонус. И тук идва въпросът – откъде са парите !
Интересно е, че в сайта на фирмата като неин клиент е посочен премиерът на България Сергей Станишев, а не Българската социалистическа партия. Той фигурира в раздела “Политически клиенти”, където има изписани и партии, не само имена на личности. Да не се окаже, че масрафът с брадвата е платен от българския данъкоплатец, питат се родни експерти.
Фирмата GCS Issue Consulting е регистрирана в Израел от израелеца Тал Зилберщайн и трима американци – Стенли Грийнберг, Джеймс Карвил и Боб Шръм. Компанията на последните трима в САЩ е известна като Greenberg Carville Shrum – GCS e абревиатура от първите букви на имената им. Те са работили за Бил и Хилъри Клинтън, дори за Барак Обама и куп други известни имена. БСП обаче е била обслужвана от израелската фирма и лично от управителя йТал Зилберщайн. Той се подвизава основно на Балканите и в Централна Европа.
Прословутата брадва в клиповете е дело лично на Тал Зилберщайн. Той обяснява нуждата от черен пиар в предизборните кампании така: “Трябва да казваш какво добро носи твоята партия, защо хората да гласуват за твоя клиент и в същото време да обясниш защо не бива да гласуват за конкурентите. Не знам дали това е негативна кампания, по-скоро е сравнителна”.
Другото, типично за кампаниите му е т.нар. war room – команден център, който денонощно следи действията на опонентите и реагира светкавично с контраудар.
Според запознати „командният център” в България се е намирал в квартал „Полигона”, но на практика хората на Зилберщайн движели нещата и на „Позитано”. Те използвали мрежата от анкетьори на фирмата “Афис” на социолога Юрий Асланов, но работели със собствена методика. Може и това да им е изиграло лоша шега, казват наши спецове, защото Асланов ползвал като анкетьори активисти на БСП, които по презумпция дават резултати, по-изгодни за партията им, отколкото действителните.
Израелският екип бил многоброен. Те организирали десетки т.нар. фокус групи в цялата страна – това е метод, чрез който през избрани групи от избиратели се тестват послания, поведение, лого и дори клипове. На ден се правели по четири такива групи. Цената на едно такова мероприятие, дори в евтина България, е минимум 1500 лв., казват запознати.
Израелски консултанти контактували само с ограничен кръг хора в соцпартията. Държали се покровителствено с “туземците”, понякога даже презрително. Това е и една от причините доста висши социалисти да се чувстват обидени. Добромир Гущеров дори сподели в интервю, че на всички въпроси им отговаряли, че еврейската фирма знае всичко и не е необходимо членовете на Националния съвет на БСП да дават акъл.
Освен от Тал Зилберщайн Станишев е бил съветван и от друг, много известен специалист – американецът Артър Финкелщайн. И той обявява в CV-то си, че в списъка с клиентите му е българският премиер. Как точно е станало това, не е ясно. Финкелщайн, за разлика от Зилберщайн, никак не обича да се афишира. Дори в САЩ са малко хората, които са го виждали. Едно от малкото неща, които се знаят за него е, че е гей и в края на 2004 г. е сключил гей брак, а с патньора си имат и две осиновени деца. Зложелателите тук вече ехидничат – и евреин, и гей – ясно е как са се намерили със Станишев – явно напомняйки намеците за особената сексуалност на бившия премиер.
Тамошните вестници писаха, че тарифата му само за да присъства на една-две оперативки с клиент е 1 млн. евро. От социалдемократическия премиер Калин Попеску Търичану Зилберщайн прибрал 4 млн. евро. След скандал Търичану официално признава за 3.3 млн. леи, което е около 500 000 евро. Но сегашният министър на транспорта Раду Берчану потвърждава за 4 млн.
Обиден бил дори Кирил Добрев, защото израелците не одобрили клипа с трамвая, каран от Сергей Станишев, който той направи за последния партиен конгрес през ноември. Консултантите рекли, че е старомоден и Добрев много се засегнал.Твърди се, че Станишев се е запознал със Зилберщайн на някой от форумите на Социнтерна и двамата много бързо са се сприятелили. Израелецът предложил на соцлидера да му помага в лично качество, но по-късно сътрудничеството прераснало на партийно ниво. Зложелателите на бившия премиер говорят, че връзката е станала всъщност по еврейска линия, имайки предвид произхода на Сергей по майчина линия.
Израелецът свързан със скандалния Шевес.Съдружник на Зилберщайн в румънска консултантска фирма е израелският лобист Шимон Шевес, заради когото през 2006 г. в България се вдигна грандиозен скандал. Намесено беше и името на президента Георги Първанов. По негова препоръка министерството на външните работи беше подготвило договор с Шимон Шевес да лобира за приемането на страната в ЕС. Той трябваше да получи1.5 млн. лв. или близо 560 евро на час. Оказа се, че Шимон Шевес е подал декларация с невярно съдържание за чисто съдебно минало. Оказа се, че е съден в Израел за търговия с влияние по времето, когато е ръководил кабинета на премиера Ицхак Рабин. Така далаверата се разсъхна.
[url=http://www.blitz.bg/]
БЛИЦ
[/url] http://www.youtube.com/watch?v=de2zDeKjkcc