Дата и час: Нед Май 19, 2024 4:11 pm




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 14 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
По стъпките на великите... 
Автор Съобщение
Princess
Princess
Аватар

Регистриран на: Пон Авг 03, 2009 9:12 am
Мнения: 1640
(View: Всички /В темата)

Сподели
Мнение По стъпките на великите...
Франсиско Гоя е роден в малкото испанско село Фуендетодес, в провинция Арагон. Баща му, Хосе Гоя, е позлатвач на икони, но се занимава със селска работа. Майка му, Грасия Лусиендес, произхожда от дребната аристокрация. Гоя има двама братя, Томас и Камильо и една сестра, Рита.
Около 1760 г. семейството се мести в Сарагоса, където се настанява на улица „Морериа“ №12. Тук Хосе Гоя отново упражнява занаята си. Първи учител на Франсиско е живописеца Хосе Лухан и Мартинес. Известно време Гоя пребивава и в ателието на скулптора Рамирес.
На 19 годишна възраст Франсиско Гоя заминава за Мадрид. Тук учи живопис при Франсиско Байеу, член на академията и кралски художник.
В 1764 г. се явява на конкурс обявен от кралската академия „Сан Фернандо“ . Името му не е сред финалистите.
През 1766 г. Гоя участва за втори път в конкурс на академията, отново безуспешно. Надеждите му да спечели златен медал и стипендия за пътуване до Италия са провалени.
Заминава за Италия на собствени разноски. Посещава Рим а в Парма се явява на конкурс за картина на историческа тематика. Журито се изказва сравнително благосклонно за творбата на Гоя, но наградата е присъдена на Рамон Байеу, брат на учителя му.
След неуспеха в Парма, Гоя се връща в Сарагоса и се залавя с рисуването на стенописи за манастири и църкви. От октомври 1771 до юни 1792 рисува фрески в църквата „Нуестра Сеньора дей Пилар“. Работи за манастира „Картуха Аула Дей“, църквата в Ремолинос, двореца "Собрадиел" и други.

Кариера

През 1774 г. Гоя се жени за Хосефа Байеу, сестра на бившия си учител.


В 1776 г. с помощта на Франсиско Байеу, става художник към кралската манифактура за гоблени „Санта Барбара“ в Мадрид. За нея той работи в продължение на 15 години (до 1791 г.), създавайки многобройни проекти за гоблени. Сред тях са: „Закуска на брега на Мансанарес“, „Лекарят“, „Жена с чадърче“, „Поляната на Сан Исидоро“.
В 1777 г. се ражда първият син на Франсиско Гоя, Висенте Анастасио.
През 1778 г. испанският крал Карлос III нарежда на няколко художници, между които и Гоя, да направят гравюри по картините от колекция му. Поръчката се оказва важна за Фравсико Гоя, тъй като му дава възможност да се запознае с изкуството на Диего Веласкес, което оказва влияние върху него. Благодарение на тази си работа, художникът усвоява основите на офортната техника.



„Слънчобранът“, 1777 г. - проект за гоблен


На 5 юли 1780 Франсиско Гоя е приет за член на кралската академия „Сан Фернандо“. Ражда се вторият му син.
Същата година Гоя и семейството му се връщат в Сарагоса. Художникът изявява желание да завърши сам декорирането на църквата „Нуестра Сеньора дей Пилар“, пренебрегвайки шурея си Франсиско Байеу и брат му Рамон. Това става причина за конфликт между тях. Байеу се отказва от участие, но сваля и покровителството си от съпруга на сестра си. Обществеността на Сарагоса обвинява Гоя, че пренебрегва човека помогнал за издигането му. Стенописите, които прави в църквата са подложени на критика. Франсиско Гоя напуска града.
В Мадрид архитектът Вентура Родригес му предлага да участва в живописната украса на църквата „Сан Франциско ел Гранде“. Художникът изписва фреската „Свети Бернардино Сиенски проповядва пред сицилийския крал Рене Анжуйски“ в един от седемте странични олтари.
През 1783 г. чрез архитекта Родригес, Гоя получава поръчка за портрет от страна на инфанта дон Луис, брат на Карлос III. Същата година художникът рисува първия си групов портрет, изобразяващ семейството на инфанта. Постепенно той се налага като портретист в средите на аристокрацията, заслуга за което има и бързината с която рисува. В 1784 г. се ражда третият син на художника, Хавиер.
Чрез работа си като портретист, Гоя успява да си създаде връзки във висшето общество на Испания. Материалното му положение му позволява да си купи къща на река Мансанарес и модерен кабриолет. Сдобрява се с Франсиско Байеу. Става придворен художник на две от най-могъщите фамилии в Испания, Осуна и Алба. Чрез актрисата Тирана се запознава с херцогиня Алба, която освен негова покровителка става и негова любовница.
В 1788 г. Франсиско Гоя се кандидатира за директорския пост на кралската академия. Негови противници са Франсиско Байеу и Маеля. Байеу печели убедително а Гоя не получава нито един глас.
През 1789 г. новият крал, Карлос IV, назначава Франциско Гоя за кралски художник, което му дава и правото на годишна рента и титлата „превъзходителство“.
В 1791 придружава болната си съпруга във Валенсия. Пребивава в Сарагоса, където рисува портрети на местни първенци.

Гоя след 1792


През 1792 г. художникът заболява тежко. Странната му болест го довежда до парализа, придружена със звукови и визуални халюцинации. Причините за нея не са изяснени. Предлагани са всевъзможни хипотези, от мозъчен сифилис до натравяне с бои. Последното предположение се основава на факта, че през 18 век художниците са използвали бяла маслена боя, съдържаща олово и поради това, силно токсична. Гоя успява да се възстанови, макар и с тежко увреден слух и депресии, които го спохождат периодично до края на живота му.



„Голата Маха“, 1800 г.


От 1794 г. Франсиско Гоя започва работа по гравюрите от „Капричос“, първият му голям графичен цикъл.
На 4 ноември 1795 г. умира Франсиско Байеу. На негово място, за директор на кралската академия е избран Франсиско Гоя. Поради недоброто си здравословно състояние, художникът не бърза да встъпи в длъжността си а в 1797 г. се отказва напълно от нея.
През 1798 г. Гоя рисува стенописите в купола на църквата „Сан Антонио де ла Флорида“. Фреските, които му отнемат 4 месеца са посветени на едно от чудесата на свети Антоний.
В 1800 г. художникът създава едно от най-известните си произведения, груповият портрет „Семейството на Карлос IV“.
Когато през 1808 г. Карлос IV е принуден от Наполеон I да абдикира, на испанския трон се възкачва Фернандо VII. Франсиско Гоя, като кралски художник, рисува конен портрет на новия владетел. Два месеца по-късно, Жозеф Бонапарт заменя Фернандо VII и Гоя се заема и с неговия портрет. Отношението на художника към Франция на Наполеон I е сложно и противоречиво. Идеите на Френската революция не са му чужди, но той е свидетел и на унищожаването суверенитета на Испания и зверствата на френските войски над сънародниците му. Кървава война, бунтовете в Мадрид и последвалите разстрели намират отзвук в картините „Атаката на мемелюците“ („2 май 1808 г.“) и „Разстрел“ („3 май 1808 г.“) , както и в графичната серия „Бедствията на войната“.
През 1812 г. умира съпругата на художника.
В 1814 г. Фернандо VII се връща на власт. Франсиско Гоя отново е утвърден за кралски художник, но на него се гледа с известно подозрение заради службата му при Жозеф Бонапарт.
През 1819 г. Гоя се оттегля от официална кариера. Той се заселва в къща в околностите на Мадрид, която става известна под името „Къщата на глухия“ (Quinta del Sordo). Стените на този дом, художникът украсява с мрачни картини, породени от собствените му кошмари. Гоя ги рисува с маслени бои, направо върху мазилката. Изображения наречени „Черните картини“ (Pinturas Negras), са запазени благодарение на банкера Емил д′Ерланже, който през 1873 г. купува „Къщата на глухия“ и ги сваля от стените. Днес те се съхраняват в музея Прадо.
Наред с „Черните картини“, Гоя работи и по последния си голям графичен цикъл, който озаглавява „Диспаратес“ (безсмислици).
През 1823 в Испания избухват размирици, породени от опитите на Франция да свали Фернандо VII от власт. Гоя, който минава в очите на абсолютната монархия и Инквизицията за профренски настроен, счита за разумно да напусне родината си, под предлог, че отива на минерални бани в Пломбиер - 1824 г.
Във Франция художникът посещава Париж, но предпочита да се засели в Бордо, където живеят множество испански емигранти. Живописните и графични произведения, които създава тук са в по-светъл колорит и носят повече спокойствие в сравнение с последните испански творби.
През 1826 г. Гоя се завръща за кратко в Мадрид. Посрещнат е благосклонно от Фернандо VII, на когото, поне на думи, е все още придворен художник. Скоро се връща в Бордо. Тук на 16 април 1828 Франсиско Гоя умира.

Живопис


В ранните си години, художникът създава множество фрески в църкви и манастири, повечето от които не са особено оригинални. Най-високо ценени са стенописите в църквата „Сан Антонио де ла Флорида“ (1798 г.), спадащи към зрялото творчество на майстора. Техниката в която са изпълнени е свободна и експресивна а колоритът светъл. Последните му стенописи са „Черните картини“ (1819-1823 г.), станали емблематични за изкуството му.
Франсиско Гоя е автор на многобройни портрети на испански аристократи, видни личности, свои близки. Не всички официални портрети са ценени днес еднакво високо, за разлика от портретите на хората, които е обичал.
В живописта, Гоя се счита за продължител на делото на Диего Веласкес.

_________________
Имай смелост да си служиш със собствения разум.


Вто Ное 24, 2009 10:33 am
Профил
Site Admin
Site Admin
Аватар

Регистриран на: Чет Дек 18, 2008 6:21 pm
Мнения: 336
(View: Всички /В темата)

Сподели
Мнение Re: По стъпките на великите...
Е хвана ме баш за гърлото... любимият ми!
Уникален, глух пресметлив пън, който е взимал двойно повече ако рисува и ръце на портрета.

Но в този Арагонски селянин има толкова жар, на която, може би, само Ван Гог не отстъпва.


Чет Дек 03, 2009 4:35 pm
Профил Facebook Сенат Гласът на блогъра
Princess
Princess
Аватар

Регистриран на: Пон Авг 03, 2009 9:12 am
Мнения: 1640
(View: Всички /В темата)

Сподели
Мнение Re: По стъпките на великите...
Експресионизмът на Винсент Ван Гог







_________________
Имай смелост да си служиш със собствения разум.


Пон Дек 28, 2009 4:43 pm
Профил
Princess
Princess
Аватар

Регистриран на: Пон Авг 03, 2009 9:12 am
Мнения: 1640
(View: Всички /В темата)

Сподели
Мнение Re: По стъпките на великите...
Като усещане и страст най-близо до него ми е Анри Матис- фовизъм в действие.












_________________
Имай смелост да си служиш със собствения разум.


Пон Дек 28, 2009 4:54 pm
Профил
Site Admin
Site Admin
Аватар

Регистриран на: Чет Дек 18, 2008 6:21 pm
Мнения: 336
(View: Всички /В темата)

Сподели
Мнение Re: По стъпките на великите...
Матис не е мой тип ама как след гоя бодна Ван Гог бе... целиш ме!
Баси как ме целиш!

Я виж тоз...


Албрехт Дюрер

е живописец и график, определян като най-добрият германски ренесансов художник. Изключително богатото му творчество обхваща олтарни и религиозни живописни произведения, портрети, три автопортрета, както и гравюри на мед и дърво.
Още като малък, Дюрер започва да помага в работилницата на баща си, който е преуспяващ
златар в Нюрнберг.
Там за пръв път той изучава тайните на гравюрата. Неговите преждевременно развити способности се разкриват в удивителния автопортрет от 1484 г. който рисува, когато е бил едва на 13 години
.






След три годишно чиракуване в работилницата на гравьора Михаел Волгемут, Дюрер предприема пътуване до Холандия и Швейцария
.
Акварелните рисунки са едни от най – красивите творения на майстора.












Дюрер пътува много. През 1490 година напуска родния си град за четири години, посещавайки Кьолн, Страсбург и Холандия, а между 1494-95 и 1505-07 година посещава Венеция, Болоня и вероятно Флоренция и Рим. Славата му на изключителен гравьор се разпространява бързо и художниците в Италия били привлечени от идеите му. Във Венеция се запознава и бил възхитен преди всичко от вече възрастния Джовани Белини. През 1495 година се завръща в Нюрнберг, където създава собствено ателие. Една от най-известните творби на Дюрер е цикълът "Апокалипсис", състоящ се от 18 гравюри върху дърво. Най-известната от тях е "Четирите конника на Апокалипсиса" (1498).





Един от неговите почитатели, саксонският курфюрст Фридрих, чийто портрет рисува през 1496 година, оценявайки дарованието на художника и поръчва няколко олтарни картини за строящия се по това време Витембергски замък: "Мъчението на 10,000 християни при персийския цар Сапор" (1508), "Поклонението на влъхвите" (1504), която се смята за един от шедьоврите на Дюрер.







Впечатлени от работата на художника, заможни нюрнбергски граждани му поръчват поредица картини с религиозен сюжет: "Паумгартенския олтар" (1498-1504), "Оплакването на Христа" (1500-1503), "Поклонение пред Светата Троица" (1511).









Дюрер е бил известен и с портретите, които често му били поръчвани. Всред най-добрите от тях са: "Портет на Осволт Крел" (1499), "Портрет на Хиеронимус Холцшуер" (1526).







Дюрер рисува и няколко автопортрета: "Автопортрет на 22" (1493), "Автопортрет на 26" (1498) и "Автопортрет на 28"(1500).









Най-голямо постижение на Дюрер в гравирането са три гравюри, изработени в периода от 1513-1514 година, смятани за негови шедьоври: "Рицарът, Смъртта и Дяволът" (1513), "Свети Йероним" (1514) и "Меланхолия" (1514).









Дюрер е сроден на Леонардо да Винчи в своите неспокойни интелектуални търсения. Той пише и публикува: "Ръководство за измерването" (1525), "Инструкция за укрепление на градове, крепости и други местоположения" (1527), а фундаменталният му труд "Четири книги за човешките пропорции" (1528) е публикуван през месец Октомври 1528 година, шест месеца след смъртта му. Дюрер умира на 6 Април 1528 година в Нюрнберг.


Вто Яну 26, 2010 6:01 pm
Профил Facebook Сенат Гласът на блогъра
Princess
Princess
Аватар

Регистриран на: Пон Авг 03, 2009 9:12 am
Мнения: 1640
(View: Всички /В темата)

Сподели
Мнение Re: По стъпките на великите...
Рембранд Харменсон ван Рейн/Rembrandt Harmenszoon van Rijn(15 Юли, 1606 - 4 Октомври, 1669) е смятан за един от най-великите художници в европейската история, и най-значителният художник от Обединените Провинции (Холандия) на седемнайсти век.
Рембранд също бил изкусен гравьор и е оставил след себе си много рисунки. Приносът му към изкуството дошъл в период, който историците наричат Холандската Златна Епоха (грубо датирана на 17-ти век), през която Холандската култура, наука, търговия, световна сила и политическо влияние достигнали своя апогей.

ЖИВОТЪТ НА РЕМБРАНД
Рембранд е роден на 15 юли през 1606г. в Лайден, Холандия; различни източници посочват, че неговото семейство се състояло от 7,9 или 10 деца. Неговият баща бил мелничар, а майка му била дъщеря на пекар. Той прекарал детството и голяма част от ранните си години като художник там. Посещавал латинско училище и учил по-малко от година в университета в Лайден.
През 1621г., той решил напълно да се посвети на изкуството и взимал уроци от лайденския художник Якоб ван Сваненбурх/Jacob van Swanenburgh. След крадко, но значимо, чиракуване в Амстердам, Рембранд отворил ателие в Лайден, което споделял с приятел и колега Ян Ливенс/Jan Lievens. През 1627г., Рембранд започнал да приема ученици.
Около 1631г., Рембранд си създал солидна репутация и получил няколко поръчки за портрети от Амстердам. Като резултат, той се преместил в този град, в къщата на търговецът на картини Хендрик ван Уиленбург/Hendrick van Uylenburgh. Този ход накрая довел до женитбата на Рембранд и богатата племенничка на Хендрик, Саския ван Уиленбург/Saskia van Uylenburgh през 1634г. Като дъщеря на благородник, тя го представила на висшите кръгове в обществото, което увеличило славата му.
През 1639г., Рембранд и Саския се преместили в забележителна къща в Йоденбрестрат/ Jodenbreestraat в еврейската част, която по-късно става Rembrandt House Museum. Три от децата починали малко след раждането. Четвъртото им дете, Титус/Titus е родено през 1641г. и оцелява. Саския умира през 1642г., скоро след раждането на Титус, от туберколоза.
През 1645г., Хендрикие Стофелс/Hendrickje Stoffels, която е била пислужница на Рембранд, се преместила да живее с него. През 1654г. те имат дъщеря, Корнелия/Cornelia, това им донесло официално порицание от църквата, че “живеят в грях”.
Рембранд живеел охолно, купувал много творби на изкуството, костюми (често използвани в картините му), и рядко срещани вещи, което го довело до банкрут през 1656г. Наложило се да продаде къщата си и да се премести в по-скромна квартира на Розенграхт. Там Хендрикие и Титус отворили магазин за художествени материали, за да свързват двата края. Славата на Рембранд залязла в тези години, за да изгрее отново по-късно.
Рембранд надживял Хендрикие и Титус. В края на дните му само дъщеря му Корнелия била до него. Той починал на 4 Октомври 1669г., в Амстердам в бедност и бил погребан в незнаен гроб в Уестъркърк.
ТВОРБИТЕ НА РЕМБРАНД
Рембранд нарисувал общо около 600 картини, 600 офорта и 2000 рисунки. Нарисувал много автопортрета, почти сто (включващи 20 офорта) през дългата си кариера. Събрани заедно, те ни дават изображението на човекът, неговият външен вид, и - по-важно - неговите емоции.
Из забележителните характеристики на работата му са контролирането на светлината и сянката, често използвайки силни контрасти, така привличайки зрителя в картината; неговите драматични живи пейзажи, свободни от всякаква скована формалност, която настоящите художници често изобразяват; и неговото привидно дълбоко чуствено състрадание към човешкия род, независим от богатство и възраст.
Неговото семейство - първата му жена Саския, синът му Титус, и втората му жена Хендрикие - често са изобразявани в картините му, много от които с митични, библейски или исторически теми.
НОЩНА СТРАЖА ОТ РЕМБРАНД
Нощна стража или “Нощната стража” са разпространените имена на една от най-известните картини на Рембранд, по-правилно наименувана “Военната рота на Капитан Франс Банинг Кок”.
Картината е завършена през 1642г.
През много от съществуването и, картината била обвита в тъмен лак, което дало грешната представа, че действието се развива през нощта, довело и до всеизвестното име.

_________________
Имай смелост да си служиш със собствения разум.


Вто Яну 26, 2010 7:24 pm
Профил
Site Admin
Site Admin
Аватар

Регистриран на: Чет Дек 18, 2008 6:21 pm
Мнения: 336
(View: Всички /В темата)

Сподели
Мнение Re: По стъпките на великите...
Ах, светлината на Рембранд... наистина е неин господар! :bravo:


Пет Яну 29, 2010 10:49 am
Профил Facebook Сенат Гласът на блогъра
Princess
Princess
Аватар

Регистриран на: Пон Авг 03, 2009 9:12 am
Мнения: 1640
(View: Всички /В темата)

Сподели
Мнение Re: По стъпките на великите...
Алфонс Муха /Alphonse Mucha/ бил чешки живописец и график. Роден е в град Иванчице, тогава част от Австрийската империя (сега от Чехия), на 24 юли 1886г. Муха проявявал интерес към фолклора, източните религиозни традиции и славянския национализъм по време на “германизирането” на чешкото население. Докато живял в Париж през късния 19-ти век, той си изгражда стил, който повечето от нас наричат Ар Нуво ( първоначално наричан “Le style Mucha” ). Муха не харесвал термина “Ар Нуво”, като казвал, че изкуството е вечно и никога просто “нуво” (в превод от френски “нов”). Той се опитвал (но неуспешно) да се дистанцира от този етикет до края на кариерата си.
След година, изживяна в трудности, Муха получава одобрение и слава като резултат от постерите, които рисува за Сара Бернар /Sarah Bernhardt/ и други театрални фигури от неговото съвремие.
Във век, в който индустриалната революция правела достъпна масовата продукция изглеждало допустимо нещата да изглеждат грозно, а така и намалявала ролята на художника в обществото. “Ар Нуво” възниква като протест срещу грозотата и има силен социален елемент в творбите от този период, на който ние вече не обръщаме внимание.
Художниците асоциирани със стилът “Ар Нуво” имали за цел да въведът изкуството във всеки аспект на живота, премахвайки разделящата граница между изкуство и комерс, между красота и полезност, между “висше изкуство” и “нисше изкуство”, и най-важното между елит и публичност, правейки изкуството достъпно за всички, не само за богатите.


Муха правел дизайни за етикети на шампанско, ликьор, бисквити, парфюм и дори кутия за цигари.
Муха бил брилянтен дизайнер, както и художник и неговия стил счупил бариерата между изкуство и дизайн. Неговите рисунки се смесвали с елементите на дизайна в творбите му. Елегантните му линеарни форми и византийска декорация се разпростирали и ставали част от рисунката.
Повечето от нас са израснали, приемайки Ар Нуво за “хубав” или “декоративен”. Трудно е да си представим каква пълна промяна в дизайна е бил стилът на Муха. Също е трудно да усетим обрата в мястото на изкуството в обществото, който представил “Ар Нуво”.
Художниците от “Ар Нуво” били съвременници със импресионистите (Изненадани ли сте? Е, и аз бях.). Муха споделял едно ателие с Гоген /Gauguin/ за известно време. Очарованието ни от “Импресионизма”, комбиниран с модернистки-индуцираният снобизъм и “Изкуството заради самото изкуство” елитизъм, ни е попречило да забележим приносът на Муха и на направлението “Ар Нуво” за нашата култура.
Муха прекарал последните си години в рисуване на двайсет монументални платна за Славянска Епопея, историята на славяните, което смятал за своят шедьовър. Ако си мислите, че познавате Муха от неговите постери и етикети, а не сте виждали живописите и рисунките му, много сте пропуснали.
Муха публикувал две книги, за да направи по-достъпен стилът си за графици и други художници, Documents Decoratifs и Figures Decoratifs, втората е пълна с рисунки на фигури и драперии с молив, туш, въглен и креда.
На 14 юли 1939г., след тежко прекарана пневмония, Алфонс Муха умира на 79-годишна възраст, десет дена преди 80-годишния си юбилей. Последната творба, която оставя като проникновено послание към славянските народи, е “Славянската клетва за обединение”.






_________________
Имай смелост да си служиш със собствения разум.


Вто Фев 02, 2010 1:06 pm
Профил
Site Admin
Site Admin
Аватар

Регистриран на: Чет Дек 18, 2008 6:21 pm
Мнения: 336
(View: Всички /В темата)

Сподели
Мнение Re: По стъпките на великите...

Оноре Домие



Роден: 20 февруари 1808
Марсилия, Франция
Починал: 10 февруари 1879
Валмондоа, Франция

Оноре Викторен Домие (на френски: Honoré Victorin Daumier ) е френски живописец, график и скулптор, майстор на карикатурата. Представител е на критическия реализъм.

Графика



Графичното наследство на Домие включва над 4000 литографии и около 900 рисунки.
Литографски цикли: „Парижки типове“ (1839-40), „Съпружески нрави“ (1839-1842), „Най-добрите дни от живота“ (1843-1846), „Хора на правосъдието“ (1845-48), „Добрите буржоа“ (1846-49) - социална и битова сатира.
„Карикатюрана“ (1836-38) - серия от 100 графики. Главен герой в тях е измисленият от Домие авантюрист и спекулант Робер Макер, символ на обществените и икономически нрави на епохата.
Сериите „Древна история“ (1841-43), „Трагико-класически физиономии“ (1841) - сатира на официалното (академично) френско изкуство.


„Гаргантюа“, 1831 г.


„Ние всички сме честни хора, нека да се прегърнем и всичко да бъде приключено“, 1834 г.


„Минало, настояще, бъдеще“, карикатура на Луи Филип от 9 януари 1834 г.


„Дон Кихот“, литография от 1850 г.


Живопис



С живопис Домие се занимава интензивно в по-късните си години, особено в периода 1860-63 г., когато не работи за „Ле Шаривари“. Влошеното му зрение е причина, той да се откаже от този вид изкуство. Запазени са около 700 негови картини с маслени бои и акварел.



[i]„Портрет на Ектор Берлиоз“



„Любител на отпечатъци“, 1857-60 г.


„Дон Кихот“, 1968 г.


„Завръщане от пазар“, 1870 г.

Скулптура


Съхранени са около 60 скулптурни произведения на Домие. Близо 40 от тях са малки бюстове, изработени през 1833 г. от гипс и оцветени с бои. Те представляват карикатурни портрети на министри, депутати и други обществени фигури. Съхраняват се в „Musée d'Orsay“, Париж. Сред тях са:

„Жан Мари Фрушар“ - депутат
„Барон Жак Антоан Адриен Делор“ - генерал и депутат
„Жан Аугуст Валдром“ - пер на Франция
„Жан Леонар Галоа“ - публицист и историк, републиканец
„Шарл Филипон“ - журналист и редактор на „Ле Шаривари“


Series: Scènes Parlementaires.



L'Élection.
"__ Enfoncé!!!!
__Ah! mes amis....mes bons amis. ce soir est le plus beau jour de ma vie!"
("Done!
Ah, my friends ... my good friends. This evening is the best day of my life.")
Lithograph. Delteil 1019.ii/iii (with letters). 9 3/4 x 7 3/4 (sheet 12 3/4 x 10 1/8). Series: Scènes Parlementaires, plate 2. Before publication in [i]Le Charivari April 17-18,1843. Unsigned. Text: lower left: Chez Pannier Edit. R. du Croissant. 16.; center: Chez Aubert, Pl. de la Bourse; lower right: Imp. d'Aubert & Compie; stone number 451. A fine impression [i]sur blanc on white wove paper. Excellent condition. $225.
SCÈNES PARLEMENTAIRES. (Scenes from Parliament) is a series of 5 lithographs, which were published in the CHARIVARI in April and May 1843.

Series: [i]Croquis Charivariques



- Dites donc, président, impossible d'attraper un lièvre cette année ci..... ils ne restent plus en place..... - Ça tient à ce que le gouvernement a oublié de les rendre inamovibles......
(- I tell you Mr President.... it is quite impossible to trap a hare this year...... - It's of course the fault of the government,... as usual, they forgot to make them irremovable in time.)
1849. Lithograph. Delteil 1946.ii/ii (with letters). RARE. 9 5/8 x 8 (sheet 13 7/8 x 9 1/2). Series: [i]Croquis Charivariques (Charivari Sketches), plate 2. Published in [i]Le Charivari September 25, 1849. Lower left: Chez Aubert, Pl.de la Bourse.; lower right:Imp. Aubert & Cie. Central horizontal fold and allover mottling. Initialed 'h.d.' in the stone, lower left. $250.

Series: [i]Croquis, - par Daumier.



[i]- Elle est encore très bien cette dame... et elle est seule...
Hein?... si pourtant on était mauvais sujet! .
(- Not bad, not bad at all the lady over there.... I wonder whether she is alone...
- What rakes we are!.)
1867. Gillotage. Delteil 3303 only state. RARE. 9 3/4 x 9 1/4 (sheet 11 5/8 x 11). Series: [i]Croquis Parisien. -- Par Daumier (Parisian Sketches -- by Daumier), plate 251. Published in [i]Le Charivari November 26, 1867. Four fold marks and two brown stains in the leaves above the gentleman on the right; sheet trimmed. Initialed and annotated 'Gillot' in the stone, lower left. $375.

Series: [i]Actualités



[i]Bernard Léon (Rôle de Mignot, dans Marie Mignot).
..... Si vous saviez comme on fait du tort à un cuisinier quand on dérange ses heures!........
Bernard Léon. (in the role of Mignot in Marie Mignot)
If you only knew how one does wrong to a cook, by upsetting his time schedule.

1844. Lithograph. Delteil 1269.iii (with series title and plate number). 10 3/4 x 7 7/8 (sheet 14 1/8 x 9 3/4). Series: [i]Actualités, (News of the Day), plate 108. Published in [i]Le Charivari May 5, 1844. Text: lower left:Chez Aubert Pl. de la Bourse 29.; lower right: Imp. d'Aubert & Cie. Four fold marks, scattered foxing. Initialed in the stone, lower right. $65.

[i]- Oui, madame Chaboulard y a vingt-quatre épiciers qui se sont réunis et qui ont fait le serment de massacrer le président Dupin.
- En v'la une horreur!.... mais aussi pourquoi le gouvernement ne fait pas surveiller davantage les épiciers....... il y a longtemps que je l'ai dit, tous les épiciers sont des scélérats!...... â preuve que le mien m'a vendu hier pour deux sous de moutarde et il ne m'en a pas donnй pour six liards.... j'vas le dénoncer, y doit кtre un des vint-quatre!
(- Yes, Madame Chaboulard, 24 grocers have conspired to assassinate the President, Mr. Dupin!
- How awful... but I always said why doesn't the government watch the grocers more closely!.... it is long time that I said, all grocers are scoundrels..... for example, mine sold me today mustard for 2 sous... he wouldn't give it to me for six farthings..... I must go and denounce him... he surely must be one of those twenty four.)

1850. Lithograph. Delteil 2040.ii/ii (with letters). 11 x 8 1/4 (sheet 12 5/8 x 9 1/8). Series: [i]Actualités, (News of the Day), plate 27. Published in [i]Le Charivari November 15, 1850. Text: lower left: mChez Aubert & Cie. Pl. de la Bourse 29.Paris.; lower right: Imp.de Me.Ve.Aubert r.de l'Abbaye,5.Paris. Paper loss in the right-hand margin; vertical and horizontal folds. Initialed in the stone, lower left. $50.

[i]Un ours contrarié (A Disobedient Bear.) 1854. Lithograph. Delteil 2525.ii/ii (with letters). 10 1/2 x 8/4 (sheet 10 1/8 x 13 11/16). Series: [i]Actualités, (News of the Day), plate 98. Published in [i]Le Charivari August 28, 1854. Text: lower left: maison Martinet,116 rue Rivoli et 41 r.Vivienne.; lower right: Lith. Destouches,28 r. Paradis Pre-Paris Fine original condition. Initialed in the stone, lower left. $100.

[i]IRLANDE ET JAMAПQUE. - Patience!.... (Ireland and Jamaica. Patience!....)
1866. Lithograph. Delteil 3494.ii/ii. 9 1/2 x 8 (sheet 11 7/16 x 11 3/16). Series: [i]Actualités, (News of the Day), plate 60. Published in [i]Le Charivari April 11, 1866. Text: lower left: A.de Vresse,r.de Rivoli,55.; lower right: Lith.Destouches,28 r.Paradis.Pre. Four fold marks,sheet trimmed. Initialed in the stone, lower left. $350.

[i]EXERCICES DE L'HERCULE PRUSSIEN.
- Le lиvra-t-il? ne le lиvra-t-il pas?
(EXERCISES OF THE PRUSSIAN HERCULES.)
Will he or won't he be able to lift it up? 1866. Lithograph. Delteil 3495.iii/iii (with letters). 9 3/8 x 8 5/9 (sheet 11 13/16 x 10 9/16). Series: [i]Actualités, (News of the Day), plate 63. Published in [i]Le Charivari April 16, 1866. Text: lower left: A.de Vresse,r.de Rivoli,55.; lower right: Lith.Destouches,28 r.Paradis.Pre. Vertical and horizontal marks; scattered foxing; sheet trimmed. Initialed in the stone, lower left. $75.

[i]Ou Venise commence à espérer.
(Venice begins to hope.)
1866. Lithograph. Delteil 3496.ii/ii (with letters). 9 5/8 x 8 1/8 (sheet 11 13/16 x 11). Series: [i]Actualités, (News of the Day), plate 69. Published in [i]Le Charivari April 24, 1866. Text: lower left: A.de Vresse,r.de Rivoli,55.; lower right: Lith.Destouches,28 r.Paradis.Pre. Vertical and horizontal folds; sheet trimmed. Initialed in the stone, lower left. $95.

[i]Équilibre Européen. (European Equilibrium)
1871. Lithograph. Delteil 3566.ii/ii (with letters). 10 x8 7/16 (sheet 11 1/2 x 11 5/16). Series: [i]Actualités, (News of the Day), plate 52. Published in [i]Le Charivari April 3, 1867. Text lower left: A.de Vresse,R.Rivoli,55.; lower right: Lith.Destouches,R.Paradis.Pre.28. Vertical and horizontal folds; sheet trimmed. Initialed in the stone, lower left. $125.

[i]Trop chargé! ça crèvera ! (It's too full! It is going to burst!)
1867. Lithograph. Delteil 3567.iii/iii (with letters). 10 1/16 x 83/4 (sheet 11 7/8 x 11 3/8). Series: [i]Actualités, (News of the Day), plate 67. Published in [i]Le Charivari April 16, 1867. Text lower left: A.de Vresse,R.Rivoli,55.; lower right: Lith.Destouches,R.Paradis.Pre.28. Vertical and horizontal folds; sheet trimmed. Initialed in the stone, lower left. $125.

[i]Qui attrapera-t-il?
(Who will he catch?)
1866. Lithograph. Delteil 3568.iii/iii (with letters). 10 1/8 x 8 3/6 (sheet 12 x 11 3/8). Series: [i]Actualités, (News of the Day), plate 66. Published in [i]Le Charivari April 19, 1867. Text: lower left: A.de Vresse,R.Rivoli,55.; lower right: Lith.Destouches,R.Paradis.Pre.28. Vertical and horizontal marks; sheet trimmed. Initialed in the stone, lower left. $85.

[i]- C'est dommage que ma chasse a moi soit fermée.
(Ir's too bad that I'm shut out from hunting.)
1871. Lithograph. Delteil 3591.ii/ii (with letters). 9 1/4 x 8(sheet 11 3/4 x 11 1/2). Series: [i]Actualités, (News of the Day), plate 180. Published in [i]Le Charivari September 7, 1871. Text lower left: A de Vresse Edr r. Rivoli 55; lower right: Lith. Destouches r. Paradis Pre.28. Vertical and horizontal folds; scattered foxing; sheet trimmed. Initialed in the stone, lower left. $125.

[i]Une attitude en partie double.
(A double-faced attitude).
1867. Lithograph. Delteil 3596.iii (with letters). 9 3/4 x9 1/2 (sheet 11 7/8 x 12). Series: [i]Actualités, (News of the Day), plate 18. Published in [i]Le Charivari February 4, 1867. Text: lower left: A.de Vresse,R.Rivoli,55.; lower right: Lith.Destouches,R.Paradis.Pre.28 Vertical and horizontal fold marks; sheet trimmed. Initialed in the stone, lower left. $100.

[i]TURGOT - Eh bien mon pauvre Condé.... il parait qu'on prend mon nom comme on a pris le vôtre pour en faire l'enseigne d'une boutique.
(TURGOT: - And so, my poor Count, it seems that my name, like yours, is used to create a shop sign.)
1867. Lithograph. Delteil 3598.ii/ii (with letters). 10 3/8 x 8 1/16 (sheet 12 x 11 3/8). Series: [i]Actualités, (News of the Day), plate 214. Published in [i]Le Charivari October 7, 1867. Text: lower left: A.de Vresse, R. Rivoli 55; lower right:LITH DESTOUCHES R. Paradis Pre.28. Unobtrusive vertical and horizontal folds; minor foxing; sheet trimmed. Initialed in the stone, lower left. $95.

[i]LE VÉRITABLE LUTTEUR MASQUÉ.
--- LE VÉRITABLE HOMME MASQUÉ.
THE REAL MASKED FIGHTER.
---
THE REAL MASKED MAN.

1867. Lithograph. Delteil 3604.iii/iii (with letters). 9 7/8 x 8 1/2 (sheet 11 9/16 x 11 3/8). Series: [i]Actualités, (News of the Day), plate 238. Published in [i]Le Charivari November 9, 1867. Text: lower left: A.de Vresse,r.de Rivoli,55.; lower right: Lith.Destouches,r.Paradis.Pre.28 Four paper folds; unobtrusive foxing; sheet trimmed. Initialed in the stone, lower left. $100.

"[i]EN BALLON CAPTIF.
> LE Mr QUI REGARDE AU SUD. - Diantre!
> L[i]E Mr QUI REGARDE A L'EST. - Sapristi."
> (THE CAPTIVE BALLOON.
> The man who looks to the South: The Deuce.
> The man who looks to the East: The Devil.)
>
1867. Lithograph. Delteil 3605.ii/ii (with letters). 9 5/16 x 8 1/4 (sheet 12 7/16 x 11 1/8). Series: [i]Actualités, (News of the Day), plate 240. Published in [i]Le Charivari November 11, 1867. Text: lower left: A.de Vresse,r.de Rivoli,55.; lower right: Lith.Destouches,r.Paradis.Pre.28 Four paper folds, slight foxing; osheet trimmed. A rare hot air ballon image with literary associations. Initialed in the stone, in the basket. $1,750.

[i]Le Charivari. Obligé de refaire prochainement une nouvelle vue de l'emplacement où s'élevait le temple de la Paix. (The Charivari. Forced to draw a new map of an area now used for maneuvers, which used to be the location of the "Temple of Peace".)
1867. Lithograph. Delteil 3610.ii/ii (with letters). 9 1/2 x 8 (sheet 11 7/16 x 11 3/16). Series: [i]Actualités, (News of the Day), plate 251. Published in [i]Le Charivari November 26, 1867. Text: lower left:A.de Vresse,r.de Rivoli,55.; lower right: Lith.Destouches,r.Paradis.Pre.28. Four fold marks and scattered foxing; sheet trimmed. Initialed in the stone, lower left. $75.

[i]John Bull jure qu'il est attachй au fils de Thйodoros par un lien indissoluble. (John Bull vows that he is tied to the son of Theodorus by an indissoluble band.)
1868. Lithograph. Delteil 3657.ii/ii (with letters). 9 5/8 x 8 1/4 (sheet 12 x 11 3/16). Series: [i]Actualités, (News of the Day), plate 189. Published in [i]Le Charivari August 22, 1868. Text: lower left:A.de Vresse,r. Rivoli 55.; lower right: Lith.Destouches, r. Paradis Pre.28. Six fold marks; sheet trimmed. Initialed in the stone, lower left. $350.

[i]LA RENTRЙÉE.
C'est drôle, je ne vois pas revenir la petite Confiance.
(The return
It's strange that , I don't seem to see little Confiance return.)
1868. Lithograph. Delteil 3669.iii/iii (with letters). 9 7/8 x 8 3/8 (sheet 11 3/4 x 11 3/16). Series: [i]Actualités, (News of the Day), plate 220. Published in [i]Le Charivari October 12, 1868. Text: lower left: A.de Vresse,r. Rivoli 55; lower right: Lith.Destouches, r. Paradis Pre.28. Vertical and horizontal folds; minor scattered foxing; sheet trimmed. Initialed in the stone, lower left. $125.

[i]Ils brûlent, ces gros-lа, ils brûlent!
---
Chauds les gros! Chauds!...
(They scorch these big ones, they burn!
---
Big hot ones! Hot!)
1868. Lithograph. Hazard 3673.iii/iii (with letters). Not in Delteil 3673. 9 1/2 x 8 7/8 (sheet 11 3/4 x 11 3/4). Series: [i]Actualités, (News of the Day), plate 222. Published in [i]Le Charivari November 14, 1868. Text: lower left: A.de Vresse, R. Rivoli 55 lower right: Lith Destouches R.Paradis Pre. 28. Vertical and horizontal folds; sheet trimmed. Initialed in the stone, lower left. $175.

[i]L'éclipse sera-t-elle totale? (Will the eclipse be total?)
1871. Lithograph. Delteil 3857.ii/ii (with letters). 9 3/8 x 7 3/8 (sheet 11 3/4 x 11 1/2). Series: [i]Actualités, (News of the Day), plate 336. Published in [i]Le Charivari March 17, 1871. Vertical and horizontal folds; sheet trimmed. Initialed in the stone, lower right. $125.

[i]SUCCESSEUR DE CHARLEMAGNE. (Charlemagne's Successor.)
1871. Gillotage. Delteil 3857.ii/ii (with letters). 10 1/2 x 9 1/4 (sheet 11 3/4 x 10 3/8). Series: [i]Actualités, (News of the Day), plate 348. Published in [i]Le Charivari April 6, 1871. Unobtrusive vertical and horizontal folds; sheet trimmed. Initialed in the stone, lower left. $175.

[i]Le défenseur de Calas consolé de n'avoir pu défendre Bailly, André Chénier et Camille Desmoulins.
(The defender of Calas consoled by not being able to defend Bailly, André Chenier and Camille Desmoulins..)
1871. Lithograph. Delteil 3864.ii/ii (with letters). 10 1/8 x 9 (sheet 11 3/4 x 10 1/2). Series: [i]Actualités, (News of the Day), plate 356. Published in [i]Le Charivari April 16, 1871. Vertical and horizontal folds ; sheet trimmed. Initialed in the stone, lower left. This is a one of Daumier's very notable images, as it pictures Voltaire, who defended Calas, Bailly, Chénier and Desmoulins. $350.

[i]Les augures de la diplomatie n'osant ouvrir l'oiseau-Prussien pour savoir à quoi s'en tenir.
(The augures of diplomacy, don't dare to open the Prussian bird, to find what it might contain.) 1867. Lithograph. Hazard 3965.i/i (with letters). RARE. Not in Delteil. 10 1/8 x 9 (sheet 11 1/2 x 11 5/16). Series: [i]Actualités, (News of the Day), plate 179. Published in [i]Le Charivari October 3, 1867. Text: lower left: Lith. Destouches, r. Paradis Pre.28; lower right: A.de Vresse Edr. rue du Rivoli 55. Center vertical fold and minor water stains on the left. A delightful early railroad image. Initialed in the stone, lower right. This is a one of Daumier's rare and notable images. $300.


Чет Яну 13, 2011 8:17 am
Профил Facebook Сенат Гласът на блогъра
Princess
Princess
Аватар

Регистриран на: Пон Авг 03, 2009 9:12 am
Мнения: 1640
(View: Всички /В темата)

Сподели
Мнение Re: По стъпките на великите...
Френският импресионист Гюстав Курбе прилага идеята за директно наблюдение на избраните обекти.
Курбе се превръща в пряк адвокат на "реализма" с модерен подход - откровеност в стила и антисантименталност в израза. Това ражда изключителни морски пейзажи и натуралистчини портрети в колекцията на световно изобразително изкуство.
Работейки с тъмна палитра и груб стил, който опонира на стадартната конвенция за салонно съвършенство, Курбе отхвърля официалния художествен репертоар, дотогава силно повлиян от историята и митологията. Той предпочита обекти, който регистрират директно неговия собствен опит и действителността: работещите от родното му село Орнанс и сцени от живота му на художник...

Гюстав Курбе е роден в просперираща земеделска фамилия в Орнан, Франция. През 1841 година заминава за Париж да изучава право, но вместо това решава да следва живопис и се шлифова в копирането на картини на големите майстори. През 1844 излага своя автопортрет - "Курбе с черно куче". Реализмът на Курбе и вярното отразяване на обикновените хора и места противоречи на вкуса на художествената критика и публиката, привикнала на красиви картини, които представят живота по-добър, отколкото е в действителност. Когато на картината му "Ателието на художника" е отказано участие във важна експозиция, той лично излага на показ своята творба в близост до изложбената зала....

Чрез писмата на Курбе до негови близки и приятели са разкрити моменти от творчеството и личния му живот.















_________________
Имай смелост да си служиш със собствения разум.


Чет Яну 13, 2011 9:53 am
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 14 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща


Кой е на линия

Регистрирани потребители: 0 регистрирани


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB , Almsamim WYSIWYG © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: Ioan Arnaudov